Tisdag 30/12

Igår var de -26 och nu är de +3
Vilket betyder att de är glashalt ute. Har läst massa på fb som gnäller över hur halkigt de är. Stanna inne då om ni tycker de är så hemskt väder. För vi kan ju inte direkt hoppa över mars månad när de är sånt här väder och halkigt hela tiden. Och vi kan inte heller ändra vädret. Bara knipa igen truten och vänja sej. 
Men vilket väder de än är så ska de gnällas. Är de soligt, varmt och helt perfekt ska de gnällas. Snöar de och är varmt, typ -6 så ska de gnällas. 

Vi har då varit i stan ett bra tag. På Ica, öb och köpt raketer och på dollar. Och de gick hur bra som helst, men å andra sidan gnäller vi inte om vädret och hur jävla halkigt de är. Man blir ju jävla dum i huvvet om man bara sitter inne hela tiden. Och deprimerad och hela skiten, så nej tack. Jag lever då bara en gång och jag ska verkligen leva. Typ som om varje dag var min sista. Livet är alldeles för kort för att gnälla på vädret och över allt annat. 

Och imorgon ska de bli samma väder, bara så nu alla vet de. Och jag ska köra. Robin och Matte ska dricka. Jag ska köra Mercedes så jag är inte orolig. Älskar svängradien och är någorlunda levande om nån skulle få för sej att vilja krocka med mej. Men de är ett senare problem, vi tar dagen som den kommer. Så var de med den saken. Nu ska jag njuta av mitt liv medans jag kan, så får dom som vill gnälla över vädret.








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback